Welcome! / Bienvenue!

     

50 years of fairness / 50 ans d'équité



Early registration until April 15
Reduced rates for FCO and ACCUO members. Renew your 2017 membership to benefit from the member rate.
Conference Registration

Accommodation - Westin Ottawa
Conference Rate $249 until April 14
Situated on the famous Rideau Canal with stunning views of Parliament Hill and steps from the Byward Market
Book here

conference flyer-EN


Please read the text published in Volume XIII, 2016 of the Journal of California Caucus of College and University Ombudsman, from Paul Herfs a Dutch university Ombudsman who visited a number of our offices last summer and published a comparison between our two countries. It is often in comparisons that we can take note of our own accomplishments. Your will find his article on page 22 through 35.

GOOD READING!



New ombuds toolkit!
ACCUO's Ombuds Toolkit is an information package for ombudspersons and for stakeholders wanting to create an ombuds office in a Canadian postsecondary institution. It briefly covers most frequently asked questions.


Why an Ombudsperson is Essential
on Every Campus

View Essential Ombudsperson presentation


FAIRNESS IS EVERYONE'S CONCERN: A sampling of Practice and Resources on Cultivating Fairness


FAIRNESS IN COMMUNICATION: A Relational Fairness Guide

click link for guides

The Forum of Canadian Ombudsman is pleased to announce that at the June 25, 2014 FCO AGM, the
FCO Statement of Ethical Principles was adopted.


Celebrating Ombuds in Higher Education: ACCUO 1983-2013 - ACCUO 30


award poster

The two winners of the ACCUO Award contest have been selected - ANNOUNCEMENTS


ACCUO adopts standards of practice

At its June 8, 2012 AGM, ACCUO (Association of Canadian College and University Ombudspersons) adopted standards of practice to serve as a guide for the establishment of practices, policies and procedures in ombudsperson offices, while taking into account distinct institutional contexts. The standards reflect the unique nature of the work of ombudspersons in post-secondary institutions in Canada. With a focus on fairness, equity and respect, the ombudsperson builds capacity for accountability and facilitates fair resolutions that foster trust between an individual and the institution.

Please address questions or comments to the ACCUO executive.

ACCUO Standards of Practice SoP (June 2012)

 

Nouvelle boîte à outils!
La Boîte à outils des ombudsmans de l'AOUCC est une trousse d'informations à l'intention des ombudsmans et des intervenants voulant fonder un bureau d'ombudsman au sein d'un établissement d'enseignement postsecondaire canadien. Elle fournit des réponses brèves aux questions les plus souvent posées.



Inscription hâtive jusqu'au 15 avril
Tarifs réduits pour les membres courants du FCO et de l’AOUCC. Assurez-vous de renouveler votre adhésion pour 2017 afin d'en profiter.
Inscrivez-vous ici

Hébergement à l'hôtel Westin Ottawa
Tarif de conférence 249 $ jusqu'au 14 avril
Situé sur le célèbre canal Rideau et offrant une vue imprenable sur la colline du Parlement et à quelques pas du Marché By.
Réservez maintenant


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Je vous invite à lire le texte de Paul Herfs ( en anglais seulement) qui a été publié dans le Journal of the California Caucus of College and University Ombudsman, Volume XIII, 2016, pages 22 à 35. Paul est un ombudsman universitaire des Pays-Bas qui a écrit ce texte suite à sa visite de plusieurs de nos bureaux l'été dernier. La comparaison nous est assez favorable et nous permet de voir ce qui est bien solide dans nos bureaux en comparaison à ce qui se retrouve en Hollande.

Bonne lecture!



Le Forum canadien des ombudsmans est heureux de vous annoncer qu'à son assemblée générale du 25 juin dernier, il a adopté un FCO Énoncé des principes éthiques


Célébrons les ombudsmans de l'enseignement supérieur: AOUCC 1983-2013 - AOUCC 30


award poster

Les deux gagnants du concours pour le Prix AOUCC ont maintenant été choisis - ANNONCES



L’AOUCC adopte des normes d’exercice de la fonction d’ombudsman

Lors de son assemblée générale du 8 juin 2012, l’AOUCC (Association des ombudsmans des universités et collèges du Canada) a adopté des normes d’exercice de la fonction d’ombudsman pour guider le développement de pratiques, règlements et politiques dans les bureaux d’ombudsman, tout en tenant compte des différents contextes institutionnels. Ces normes traduisent le caractère spécifique de la fonction d’ombudsman dans les milieux postsecondaires au Canada. L’ombudsman renforce le lien de confiance entre l’institution et ses membres en facilitant la quête de solutions justes et le développement de l’imputabilité dans un environnement axé sur l’équité et le respect.

Veuillez adresser vos questions ou commentaires au comité exécutif de l’AOUCC.

AOUCC Normes d’exercice de la fonction SoP (juin 2012)